Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-11, 17:09   #31
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Referanseverdier for hypotherose-behandling

FT3 er aldri tatt før, det var jeg som maste om å få tatt den nå. Fikk også vite etter å ha mast og spurt direkte at det er blitt tatt anti-TPO januar 2009. Den var da høy; større enn 1000 (skulle vært under 35).
Jeg har gradvis fått flere og flere "vondter" i kroppen de senere månedene. Lurer på om det er en sammenheng i at jeg fikk konstantert diabetes 1 oktober 2010 og ble satt på insulin (hurtig og sentvirkende).
Jeg har vært uten insulin med fine blodsukkermålinger (4,2-6,8) etter at jeg gikk over til lavkarbo.
Medinmengden ble sist øket i de tider jeg fikk diabetesen (TSH var da 7,5 og FT4 23,6). Økte da fra 450 til 700 pr uke.
Jeg økte levaksinmengden torsdag 24.mars. Ble skikkelig dårlig søndag 27.april med en kropp som kjennes som den er pumpet full av melkesyre, vonde ledd, lett feber (har normaltemp på 35,8, ligger nå på 37 til 37.5), en hjerne som er skikkelig ullhode og en hukommelse jeg ikke lenger husker jeg en gang hadde. I tillegg kaldsvetter jeg, har sår hals og et hjerte som tydeligvis vil banke i polkarytme. Nattesøvn avbrutt mange ganger hver natt av hjertebank, verk i brennende elller iskalde bein og enorm svetting.......
Var hos legen 1.april. Det ble da tatt endel nye prøver men ullhodet meg fikk ikke helt med hvilke prøver. Vet det skulle tas ny anti-TPO og TROR hun sa TRAS. Fikk også med meg spyttprøvetestsett. Har tatt prøve i morges og skal ta i kveld, og så skal jeg hive det i postkassen slik at Aker kan sjekke det.
Den siste uken har jeg stort sett vært for dårlig til å gjøre noe som helst....har stort sett døst og hvilt meg gjennom dagene

Jeg har lagt ut prøvesvarene mine på Sonjas, men har ikke fått andre svar enn at det ser ut som jeg trenger høyere dose Levaxin.
Vet dere forresten hva denne prøven sier?
SFOLC: 26,7* H (7,7-25)
Den er tatt 17.mars, og er markert med stjerne siden den er utenfor referanseområdet som står i parantes. Jeg spurde legen men fikk ikke svar.
Jeg spurde om jeg burde ta noe tilskudd av noe slag, men hun mener visst at levaksin skal fikse alt.....