Trenger noen råd fra dere veteraner!
Jeg har gått på lavkarbo i ca 8 uker. De fire første ukene gikk jeg ned 5 kilo, men så har vektnedgangen stoppet. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva jeg bør endre på?
Jeg har vært i ketose hele tiden, sjekker urinen med ketosticks og har konstant den "fæle" ketoseånden. Går på et kosthold med ca 10-15 g. karbo daglig.
Jeg spiser som regel hjemmelaget brød eller knekkebrød til frokost, lunsj og kvelds. Tre skiver totalt, utgjør ca 6 gram karbo. På brødet har jeg smør og ost eller kjøttpålegg. Til middag er det kjøtt, fisk eller fugl og grønnsaker (brokkoli, løk, sopp, agurk, tomat og blomkål). Jeg tar også litt rømme eller fløte til middagen. Av og til når jeg har hatt det travelt har jeg spist en Atkins sjokoladebar. De dagene har derfor karbohydratmengden blitt litt høyere. Jeg har også spist litt peanøtter og mandler, men har kuttet ut dette de to siste ukene, uten at det hadde virkning.
Jeg er ganske overvektig, og bør nok gå ned 35 kilo til før jeg blir normalvektig. Jeg trener spinning 2-3 ganger i uka. Drikker egentlig ganske lite vann om dagene, blir mest drikking de dagene jeg trener.
Har dere tips om hva jeg kan prøve for å få igang vekttapet igjen?
|