Penicillinparty?
For noen måneder siden var jeg syk. Eller. Jeg har vært konstant syk siden snuppa begynte i barnehagen i Desember. Ikke noe alvorlige greier. Bare tre influensaer og ellers konstant forkjølelse.
Anyways..
Har vært hos legen en gang med influensaen min, egentlig bare for å få sykemelding, men han tok en CRP som i mine øyne var ganske lav. Lå vel rundt 70. Det er jo forhøyet, men ikke noe å grine over, tenkte jeg. Og likevel så spurte de om jeg ville ha penicillin.. Jeg sa "nei, ellers takk" og kontordama så mildt overrasket ut..
Samboeren min var hos legen her om dagen, etter å ha hatt influensa, og jaggu fikk ikke han penicillin med seg hjem, selvom han var på bedringens vei??
Jeg fikk overtalt han til å IKKE ta kuren, for jeg ser ikke poenget. Alle har vel influensa innimellom og kroppen må vel få lov til å klare å komme seg av noe sånt, uten å måtte få legemidler for det hver gang? Et par dager etter var han frisk, bortsett fra en alvorlig magesjau, som jeg er rimelig sikker på at han fikk fordi at han tok to piller av kuren, før jeg kom og reddet han. (han har en skjør mage og fikk 660 mg`s kur)
Er dette normalt?? Får man liksom penicillin for alt mulig nå om dagen, eller er det bare legen vår som er ekstremt glad i å skrive ut resepter?