Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-11, 17:59   #19
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Penicillinparty?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det fikk jeg beskjed om da jeg hadde halsbetennelse med streptokokker første gang. Neste gang gikk jeg ikke en gang til lege. Hadde jo blitt frisk første gangen.
Det var bare det, at andre gangen havnet jeg på Riksen, på nevrologisk avdelig, lam fra pannen og ned til forsålene, uten å kunne tisse selv, så dobbelt og klarte ikke snakke, drev inn og ut av bevissthet og første natten sto det en respirator klar til å ta meg i mot om lammelsene skulle ramme lungene!
Hjerne- og ryggmagsbetennelse som følge av bakterier som bryter blod/hjernebarrieren er ikke kult!
Hadde jeg fått antibiotika med en gang hade jeg vært spart for 14 dagers innleggelse, 6 måneders selv- katetrisering og fortsatt nedsatt sensibilitet flere steder på kroppen!
Det er ikke om å gjøre å fullstendig la være å bruke antibiotika. Det er den uvettige bruken som blir helt feil!

Min erfaring er at leger i dag er svært forsiktige med å dele ut antibiotika om det ikke er klare indikasjoner. Fikk antibiotika mot bihulebetennelse en gang. Ikke fordi CRP var så høy, men fordi alt annet var prøvd og jeg etter 3 uker fortsatt var utrolig dårlig. Etter 2 dager med antibiotika var helvetet over! Antibiotika som det skal være!

Du verden Kitt!

Jeg har selv havnet på sykehuset med lungebetennelse (eller de trodde det var tub) fordi jeg ikke ville gå på penicillin så jeg vet at det skjer det også. Men man må kanskje kjenne på kroppen når man må krype til penicillinkorset?? Det sies jo at ved feber og sykdomsfølelse på tredje dagen så bør man oppsøke lege for ev anibiotika.