Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-11, 22:08   #36
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Penicillinparty?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ikke noe problem her. Jentungen var akkurat fylt to år da hun tok mandlene og jeg husker hun hadde smerter neste formiddag, men vi brukte smertestillende stikkpiller vi hadde fått og da gikk det fint. Hun var tilbake i barnehagen etter 5 dager, men i ettertid har vi jo skjønt at det var i tidligste laget med tanke på smittefare fra andre barn, men det gikk nå bra.

Det er da ikke smittefare som er grunn til at de skal være hjemme i 14 dager, men blødningsfaren!
Et så lite barn kan blø i hjelp på få minutter om suturene i halsen sprekker opp.
Fikk streng beskjed om å holde henne i ro i 14 dager og fikk legeattest hvor det ble stresset at det var svært viktig at jeg var hjemme med henne! NAV ville ikke være med på det(omsorgspenger), men jobbet i helsevesenet, så det ble ikke noe problem!

Etter at en voksen bekjent mistet så mye blod på den tiden det tok ambulansen å hente henne og kjøre henne til nærmeste sykehus med blålys(hun bodde midt i Oslo, få minutter unna Ullevål sykehus) at hun trengte blodoverføring, tok jeg ikke akkurat sjansen med min lille 6- åring, nei! Vet det som regel går bra, men man har jo ingen barn å miste!