Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-11, 23:15   #37
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Penicillinparty?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Et par dager etter var han frisk, bortsett fra en alvorlig magesjau, som jeg er rimelig sikker på at han fikk fordi at han tok to piller av kuren, før jeg kom og reddet han. (han har en skjør mage og fikk 660 mg`s kur)

Jeg er også av den oppfatning at det noen ganger virker som om leger blir sponset av antibiotikaprodusentene hvis de er flinke til å skrive ut nok resepter.

Men, det å ta to piller av en kur, for deretter å avslutte behandlingen er ikke en god idé. Akkurat dette er en viktig grunn til at bakterier blir resistente mot et bestemt antibiotikum. Man slår bakteriene "litt i svime", uten å ta knekken på dem. Dette fører til at bakteriene overlever med et nyerhvervet forsvarsverk mot akkurat dette antibiotikumet. Hvis mannen din smittet en annen et par dager etter avbrutt kur, risikerer denne personen at medisinen ikke ville virket.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat