Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-11, 10:43   #17
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt mål?

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).

Helt konkret: normalvekt. Jeg var over 30 kilo overvektig da jeg la om kostholdet, og veldig bevisst at dette både skapte tilleggsproblemer (jeg har kronisk sykdom i utgangspunktet) og gjorde behandlere blinde for problemer som faktisk ikke var overvektsrelaterte. Så jeg la om for helsa, i første omgang. I tida som har gått har jeg dog også fått nyte godt av feks å kunne handle klær i normalstørrelser og klippe håret kortere fordi pløsehaka har blitt betraktelig mindre. Fine bonuser.

Nå er normal BMI omtrent 6 kilo unna, og jeg tenker egentlig mer på størrelser enn vekt. Lita som jeg er, synes jeg kanskje at jeg bør kunne ta på meg bukser i str 38/40 (eller mindre enn 30") før jeg sier meg helt ferdig.

Har du noen delmål?

Jeg har hatt delmål underveis, men ikke noe veldig offisielt, egentlig. Da jeg veide over 90 var det 65 kilo jeg satte meg som endelig mål, men nå oppleves det mer som et milepæls-delmål. Jeg var jo alltid misunnelig på sånne som baaaare hadde fem kilo å gå ned - nå er jeg snart en av dem. Og når jeg krysser 65 er det dags for å ta mål og få et par skikkelige bh'er!

Når håper du å nå målene dine?

Sannelig om jeg vet - jeg vet at det går saktere nå enn da jeg veide mer. Det er ikke helt urealistisk å satse på at jeg er normalvektig før 2011 er omme, dog.

Har du noen form for belønning ventende på deg?

Bare ganske enkelt å kjenne på det å ha en "normal" kropp - det har jeg liksom aldri hatt. Og, selvfølgelig, å slippe å leve et liv med så mye skam over egen handlevogn på butikken - jeg er en tørrlagt sukkernarkoman, og jeg skal ikke tilbake dit.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat