Kjerringa mot strømmen?
Har vel egentlig ikke noe spessielt spørsmål, bare tenkte å la tankene mine surre litt :P
Jeg er 165 cm høy og veide i morges 103 kilo.
2 september 2010 veide jeg visst 110.
I romjula fikk jeg diagnosen diabetes type 2, og startet på Grete roede like etter jul. Da veide jeg 105 kilo
Etter å ha gått på grete roede i 6 uker hadde jeg gått ned 2 kg. Blodsukkeret hadde sunket, men ikke nok.
Stresset med all veiingen og tellingen gjorde at jeg ikke orket mat lenger, og sluttet. Blodsukkeret da lå mellom 10 og 20, uavhengig om det var fastende, før eller etter måltid.
6 mars begynte jeg på ketolyse. da veide jeg 103kg. Jeg gikk fint ned neste 1,5 kilo på 2 uker. 101,6. Jeg kjente ingen symptomer når det gjelder ketosen, selv om ketosestixen skiftet farge hver kveld.
(Nå kan det nevnes at jeg har hatt en del vondt i hodet, og vært veldig slapp, men det var jeg FØR jeg begynte på ketose også)
Nå har jeg gått på ketolyse i 5 uker (Jada, jeg er fortsatt i startfasen).
Jeg ble i forrige uke sykemeldt 100%
Jeg har i de siste årene slitt med utrolig lite energi. Spessielt etter jeg begynte på jobb igjen etter barselpermisjon i september.
Jeg har slitt med migrene siden jeg var liten, og i denne periode med ekstremt lite energi så har jeg migrene svært ofte.
Diabetes stjeler også mye energi.
Altså... jeg har dårlig energi i utgangspunktet, jeg har diabetes som stjeler energi. Jeg får migrene av energiløshet, som igjen stjeler ennå mer energi. Er det rart jeg er på felgen?
Jeg fikk en 100% sykemelding med forbehold om at jeg skulle trene. Greit. Hjemme fra jobb, da har jeg faktisk tid til å trene mens gubben er på jobb, guttungen er på skolen og vesla i barnehage.
jeg spiser rundt 20 karber hver dag og ligger på 80% fett, 3% karber og 17% fett om dagen.
Som sagt så har jeg vært nede i 101,6, det var for 3 uker siden. Nå har jeg gått opp til 103 igjen....
Hva er faktorene?
Jeg vet jeg drikker for lite vann. Eller for lite væske i det hele tatt..... Men jeg er ikke tørst! Jeg prøver å tvinge meg nedpå et glass eller to når jeg er på kjøkkenet, men får likevel i meg for lite.
Trening. Har jeg ikke lest at folk som trener faktisk kan gå opp i vekt i en periode?
Kjenner heller ikke at jeg får mer energi som så mange skryter av :P Men det kan jo ha noe med de andre tingene som gjør meg energiløs. Vet legen er veldig på det med å sette meg på medisiner. Er det fryktelig dumt? Blodsukkeret mitt ligger knallfint for tiden, men kan medisinene hjelpe meg med å få opp energien tro?
I utgangspunktet så var ikke den viktigste greia for meg å gå ned i vekt. Vektnedgang ble liksom en bonus om jeg klarte å stabilisere blodsukkeret. Men når jeg da IKKE går ned, så blir det litt irriterende likevel. Spessielt når de rundt meg tenker at: jaha.. ennå en kur hun ikke klarte å gjennomføre. Ser jo ikke noen resultater... Ja nei.. hun der altså.
Dessuten vet jeg at vektreduksjon vil hjele insulingfølsomheten i kroppen... så om jeg ikke blir en sylfide, så hadde i allefall det vært greit.
Mye babling, og lite produktivt i dette innlegget..................
Men jeg får nok prøve å hive innpå mer vann. Tar gjerne i mot tips om smarte løsninger for å få i seg mer vann, om noen har det :P
Takk for du gadd å lese babbelet mitt!
Da skal jeg takke for meg for nå i allefall, og kose meg med....... noe som ikke er mat (for mat er drivstoff og ikke kos)
|