Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-11, 12:52   #3
Kozemor
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Kjerringa mot strømmen?

Svarer her med uthevet skrift:

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Okay.... la oss se på de positive tingene først.

Blodsukkeret ditt er lavt og fint. Korrekt? Bare på det punktet alene er det jo fantastisk. Frykten for Diabetes 2 var det som fikk meg til å endre mine spisevaner. Vektnedgang var også en faktor, men jeg ville virkelig ikke sette sprøyte hver dag. Fokuser på at du i første omgang regulerer blodsukkeret ditt, sånn at du en dag muligens blir kvitt hele diagnosen. Det har vært tilfellet for enkelte, så hvorfor ikke for deg?

Blodsukkeret er fint vettu! Men det skulle da bare mangle når jeg ikke tilfører kroppen noe av det som gjør at blodsukkeret stiger :P

Om jeg har forstått det rett så vil mangelen på insulin i diabetikere føre til vekttap (ikke siter meg på dette, men mener å ha lest at diabetikere som tidligere ikke fikk insulin blei skamtynne). Nå tilfører du kroppen din insulin, noe som kanskje bremser vektnedgangen... igjen, jeg spekulerer litt.

Jeg mener å ha hørt at flere med diabetes type 1 som er på slankern enten tar for mye insulin eller for lite for å slanke seg. Men jeg husker ikke hvilken vei det var. Nå går jeg ikke på medisiner foreløbig, og skal jeg begynne så blir det ikke med insulin i første omgang.

Kroppen er en merkelig og vidunderlig ting, men den er ikke en maskin. Alle vil reagere litt forskjellig på dette kostholdet. Noen raser ned, mens andre går veldig, veldig sakte ned. Som du sier, du er fortsatt i starten av denne omlegginga. Om du kommer til uke 8 og ingenting har skjedd vektmessig, så er det verdt å ta en titt på hva du spiser. Fordelinga di ser jo grei ut. Hvor mye spiser du? Kanskje du spiser for lite til og med? Merkelig tanke, men for enkelte løsner det ikke før de faktisk spiser nok, mens andre igjen må redusere inntaket.

Sist jeg registrerte maten min så kan jeg se at kaloriinntaket ligger på 2900. Så jeg tror ikke jeg spiser for lite heller

Når det gjelder vann.... jeg har alltid en vannflaske stående på pulten min på jobb, og et halvlitersglass hjemme. På den måten kan jeg sitte og smådrikke hele tia om jeg skulle føle for det. Det å gå på kjøkkenet for å styrte et glass vann er digg når man er skikkelig tørst, men da får jeg ikke i meg nok i løpet av en dag. Bytt ut vannet når det blir lunkent... hold det kaldt og godt, og drikk en slurk i ny og ne.... så skal du se at du plutselig har drukket mer enn du trodde

Når jeg er på jobb har jeg en vannflaske stående. Jeg jobber i barnehage da, så jeg kan ikke bære med meg vannflaska hele dagen, så den blir ofte glemt. Hjemme så har jeg ei lite jente på 16 mnd som stikker av med vannflaske om hun ser den... Ergo så må den settes en annen plass som gjør at jeg.... ja du gjettet rett. GLEMMER DEN hihi

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat