Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-11, 13:04   #4
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Kjerringa mot strømmen?

Okay.... flott at du ikke er på medisiner ennå. Fortsetter du å spise lavkarbo (i motsetning til hva rådene til enkelte interesseorganisasjoner for diabetikere sier), så vil du nok også kunne slippe det.

Tror de på diabetes 1 som gjør dette tar for lite insulin.... en veldig farlig måte å slanke seg på, vil jeg påstå, om ikke de har en konstant oppfølging av lege, eller har blitt eksperter på egenhånd.

Okay... 2900 kalorier er i alle fall ikke for lite. Jeg vil tro at du har en litt høyere basalforbrenning enn meg, men om du søker opp basalforbrenning her på forumet, så kan du finne ulike kalkulatorer som kan regne det ut for deg. Jeg har f.eks. rundt 1600 kcal som basalforbrenning. Det betyr at det er mengden kalorier jeg forbrenner om jeg ligger nærmest i koma. Legg til at på ketogen kost forbrenner kroppen mer, og legg igjen på dette aktivitet. Si at jeg har en daglig forbrenning på 2200-2400 kcal (dette er nesten umulig å regne ut nøyaktig, så her må man komme med litt velbegrunna gjetting).

I følge den første termodynamiske lov (som alle de vanlige slankeguruene og kostholdsekspertene maser om) så må jeg altså ha et inntak som er lavere enn dette for å gå ned i vekt. Problemet her er at jeg ikke kan være sikker på om ikke min forbrenning går opp når jeg spiser mer feit mat. Som sagt, det er umulig å måle dette helt korrekt.

Men, det du kan gjøre om du fortsetter å stå stille, vil kanskje være å kutte ned kaloriinntaket ditt litt. Prøv å gå ned til rundt 2000 kcal (et ganske stort hopp, så kanskje det kan være lurt å gå ned litt og litt) og se om det hjelper på vektnedgangen. Noen kan gå ned med ditt kaloriinntak, men om det er det du har liggi på en stund, og du ikke har gått ned, så kan det være verdt et forsøk.

Du kan evt. også se om du inntar noen typiske partystoppere (fløte, kunstig søtning, rømme, melkeprodukter). Let opp tråder om partystoppere for å se om det ringer noen bjeller i forhold til ditt kosthold.

Lykke til, uansett, og så får du finne en lur måte å huske vannflaska på

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat