Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-11, 13:44   #6
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Det å være "insulinresistent" er ikke en sykdom, mer en genetisk faktor som gjør det lettere for kroppen å lagre fett. For noen titusener år siden var det en suksessfaktor som gjorde det mulig å overleve magre tider.

Blodsukkeret ditt forteller ingenting om hvorvidt du er insulinresistent eller ikke, det er noe som heter c-peptid du må måle. Men, hvis du allerede har hatt et lavkarbokosthold i noen uker, vil antakelig c-peptid ha normalisert seg allerede. Grunnen til at jeg skrev at du antakelig er insulinresistent er det faktum at de fleste (70-80%) overvektige er insulinresistente. Jo kraftigere overvekt, jo større sannsynlighet for insulinresistens.

Baconsvor som helgekos går greit for de fleste. Husk på at det er for en begrenset periode, man behøver ikke være like striks når man har nådd målvekten. Det er stor forskjell på å holde vekten stabil og å gå ned i vekt.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat