Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-11, 20:25   #9
MAR
Medlem

MAR sin avatar

Medlem siden: May 2010
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Blodprøver og insulinresistens

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vel, det er kjempeflott at noen leger ser ting i sammenheng - men ikke alle leger gjør dette. Jeg har selv måttet kommentere prøveresultat i en slitsom fase av utredning for sykdom her nå, og føler at hadde det ikke vært for at jeg påpekte resultatene hadde hun ikke henvist meg videre.
Når man i dette tilfellet har en lege som synes lavkarbokosthold er tull og tøys og en fare for helsen... vel - slikt syn kan forblinde legen veldig i ønske om å finne utav ting
Jeg ber ALLTID om å få utskrift av alle mine prøve resultat - har opplevde å måtte kommentere ting legen i farten ikke har sett. Jeg ser også etter endringer over tid - og spør heller spørsmål.
I en perfekt verden hadde ikke dette vært nødvendig

Det der er så sant!
Da jeg kom inn og skulle få tatt blodprøvene mine, viste det seg at legen hadde bestilt noen helt andre enn de jeg spesifikt spurte etter (først svarte hun at hun helst ikke ville bestille dem til meg fordi hun ikke ville "oppmuntre" kostholdet mitt, men da jeg la litt mer press på henne gikk hun med på det og sa hun skulle bestille dem). Det viste seg at hun hadde satt igang en utredning for diabetes (!!), og dermed bestilt helt andre blodprøver. Slitsomt!

Jeg skal inn igjen på mandag og snakke med henne igjen. Nå vurderer jeg seriøst å skifte fastlege før jeg flytter herfra likevel, snakker om å stange hodet i veggen altså. Jeg har jo ikke diabetes, og det har det da aldri vært snakk om heller! (jeg ser selvfølgelig sammenhengen mellom insulinresistens og en type diabetes, men jeg føler at hun bevisst har forsøkt å "lure" meg til å tro at hun ga meg de prøvene hun sa jeg skulle få tatt, mens hun egentlig bestilte noe annet. Ingen leger, heller ikke denne, har noen gang mistenkt at jeg har diabetes. Da jeg forsøkte å forklare problemet til hun som skulle ta blodprøvene, ble hun mildt sagt grinete og begynte å belære meg om at legen visste best hvilke prøver jeg trengte og at jeg kunne ikke forlange noe som helst av legen min.)

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat