Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-11, 20:53   #1
Bixi
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
Bixi er på en erverdig vei

Total forvirring - trenger gode råd

Jeg har gått på Ketolyse siden starten av mars, og gått ned ca 4 kg. Merker det også litt på klærne. Har lest mye(!) her inne og forstår at det er noe jeg bør være tilfreds med. Har brukt diett.no flitting og ligger på riktig fordeling (ca 70% fett og 5% karber), og spiser pluss minus 1500 kcal pr dag. Er 168 og 88 kilo nå, og ønsker meg ned under 70 helst.

Spiser veldig mye Oopsies med majones og fett pålegg, salat med reker el rølt laks og majones, løvbiff/kjøttdeig/koteletter m blomkål/brokkolimos og mye smør/fløte, og en del ost i alle former.

Har ikke enn kuttet Cola Light og meieriprodukter men lurer på om jeg skal kutte ut det en stund. Bruker også litt sukrin iblant, i krem el til lavkarbo-muffins ol. Har vært i ketose siden starten, med unntak av et par dager da jeg bikket over grensen (ble ca 30-40 kh to dager).

Men - det er så mye forskjelling som sies her inne, at jeg er helt forvirret nå Mye fett men mindre kalorier, mye fett og mer kalorier, partystoppere (hva er definisjonen på party og når regnes partyet som stoppet??) for noen men ikke for andre, mer vann (jeg ligger på ca 2 liter +), trening er avgjørende for noen mens det for andre gjør at man stopper opp.... and so on and so on. Jeg har lest til øyet blir stort og vått, og fulgt boka (Ketolyse) til minste punktum. Likevel sitter jeg igjen med følelsen av at jeg gjør noe galt, det går for sakte, og at det egentlig er temmelig umulig å bli klok på hva jeg skal gjøre og ikke gjøre. Noen sier også at det ikke er sikkert at man vil gå ned i hele tatt selv om man er i ketose over lang tid. Jeg var så glad da jeg begynte, og full av optimisme. Og nå er jeg bare stresset og forvirret og nesten motløst. Kanskje jeg aldri vil bli slank...

HJELP

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat