Sv: April 2011 --->
Siden jeg har spist ketogent i flere perioder tidligere kan jeg jo prøve å gi noen tips og råd. Jeg er på ingen måte noen ekspert, men jeg kan dele mine erfaringer.
I begynnelsen har jeg ulvehunger. Jeg spiser mye og ofte, og kjenner meg ikke stappmett. Ofte kan jeg spise hver 2. til 3. time. Etterhvert stabiliserer dette seg og jeg kan spise en til to ganger daglig. Så lenge du er sulten, skal du spise, og så lenge du er mett skal du ikke spise. Enkelt og greit. Noen mangler kanskje metthetsfølelsen i starten, men den klarer man å trene opp etterhvert.
Angående trøtthet og lite energi: Det er en stor omstilling for kroppen å skulle forbrenne fett istedet for sukker og karbs. Derfor opplever mange at de første ukene er litt uvante, man er slapp, sliten, vil sove mer osv. Det er normalt, og det går over. Jeg sover stort sett middagshvil hver dag når jeg ikke er i ketose, men etter den første uke på i ketose er det over og det hører til sjeldenhetene at jeg sover i løpet av dagen. Jeg har satt første uka i ketose som treningsfri, selv om jeg vanligvis trener. Jeg blir kjempesliten, svimmel og kvalm hvis jeg trener i starten. Dette er selvsagt individuelt og ikke alle opplever endring i energinivået.
Jeg har aldri brukt stix, så lenge du spiser den maten du skal spise kommer du i ketose. Stixene er, for mange, en ekstra stressfaktor som vi slett ikke trenger i starten. Men for noen er det et godt hjelpemiddel, det må man bare finne ut av selv ..
Håper mine erfaringer kan være til hjelp for noen, men husk at dette kun er min opplevelse, mange erfarer det annerledes 

|