Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 17:10   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Vel, folk er forskjellige. Jeg røyker, og jeg går ikke rundt i noen villfarelse om at det ikke er helseskadelig. Men det er bare SÅ mye jeg kan gjøre av endringer om gangen, og kostholdet mitt handler om helse og langsiktighet, det tenker jeg i forhold til røyking også, og jeg forestiller meg ikke at jeg kommer til å røyke resten av livet. Men en ting om gangen. Det er jo helt klart en bedring fra å spise usunt og røyke til å spise sunt og røyke.
Jeg vet ikke om du noen gang har hatt en nikotinavhenighet selv, men det handler om både fysisk og psykisk avhengighet. Jeg ville aldri forsvare at jeg røyker annet enn at jeg er et voksent menneske som kun har ansvar for meg selv, og må gjøre ting i mitt eget tempo. Så lenge jeg ikke er motivert til å slutte, så vet jeg inderlig godt at det vil bli et halvhjertet prosjekt dømt til å feile.

Tror ikke det så mange veldig inaktive mennesker her. At man ikke trener aktivt på et senter betyr ikke at man ikke bruker kroppen. Jeg går gjerne en time eller mer om dagen, tar trapp i stedet for heis, tar sjelden trikk eller buss, men går i stedet for, etc. Det er mange måter å holde kroppen i form på. Så dette vet jeg ikke hvor du har fra.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat