Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 17:30   #43
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har gått ned mange kilo

Jeg kan vel omtrent signere hvert ord Furine sier. Dette er min erfaring også. Jeg har alltid vært overvektig, jeg har aldri vært noe kake- og godterimenneske. Damnit, jeg var veggis, som liksom allment sett anses som toppen av sunnhet, i åtte år, og tjukk var jeg, og tjukk forble jeg. Inntil jeg oppdaga lavkarbo, og jeg er i dag slank og frisk fra en del lidelser. Jeg har spist lchf (lavkarbo/høyfett) i snart fem år, dette fordi det er hva jeg trives med, men jeg har tro på hele skalaen av lavkarbofilosofier, ut fra den enkeltes helsemessige forutsetning, toleranse og trivsel. Dette har vært redningen for helsa mi, fordi jeg, som Furine, hadde hormoner på bærtur.

Det er greit nok å ha sterke meninger om ting, men ikke når kunnskapen er så avgrenset empirisk og syltynn. Dette fyrer oppunder det vanvittig stigmatiserende bålet Kari Jaquesson tente opp i fjor en gang. Et slag i trynet på alle oss som har hormonlidelser og er ekstremt karbohydratsensitive. Selvfølgelig er det mange som er overvektige av et fullstendig hodeløst kosthold med masse kaker og sjokolade, men å si at alle som er feite spiser sånn og atpåtil er late er nesten som å si at alle fra distriktene er dumme bønder, eller no.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat