Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 17:44   #6
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Jeg er inaktiv fordi jeg er syk. Kroniker-diagnoser osv, nevrolog og fysioterapeut har gitt meg direkte treningsforbud. Slik har det vært i flere år. (Likevel har jeg gått ned snart 27 kilo siden jeg endret kosthold...) - Det meste jeg kan tillate meg er en spasertur nå og da, og selv da får jeg straffen i form av forverret sykdom og betennelser i kroppen.

Jeg røyker fordi jeg er et helt menneske med ansvar for min egen livsførsel, hvilket medfører mange forskjellige valg - og ikke bare det ene "Leve sunt, ja/nei". Jeg har ingen illusjoner om at sigaretten gjør kroppen min noe godt, men jeg vurderer det dithen at dette er en last jeg kan bære, for nå. Jeg rører ikke alkohol, for å nevne enda ett av de mange valgene ethvert individ gjør.

Det kan virke som om du antar at vi som velger å leve lavkarbo alle gjør det ut fra et overhengende sunnhets-ideal - eller at du forventer at det er sånn. Samme spørsmål kan vel stilles til alle som bevisst lar være å spise sjokolade og potetgull - og likevel tar seg en dram eller en røyk? Eller ikkerøykere som spiser junk dag ut og dag inn, for den saks skyld...

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat