Sv: Har gått ned mange kilo
Jeg må si jeg er ganske uenig i mye av det du skriver, men trenger ikke utdype det noe mer, for det har blitt kommentert 
Men jeg synes mange her er litt vel krasse mot TS. Som sagt er jeg ikke enig i så mye av det som blir skrevet, men jeg tolker det ikke som at hun påstår at sånn er det, basta. Hun nevner at hun har lagt på seg av å spise snop og kaker, og er interessert i høre om andre erfaringer... slik tolker jeg det ihvertfall...
Hun sier jo også:
Sitat:
men hvis noen med hånden på hjertet, kan si at de aldri har levd sånn, og allikevel lagt på seg, så overgir jeg meg...
og
Sitat:
Hvis noen har blitt overvektig selv om de spiser sunt, og er aktive, så tror jeg på det! Har ingen grunn til å ikke tro på dere. 
og
Sitat:
jeg mener ikke at dette gjelder alle. det trekker jeg tilbake. og beklager.
Hun bruker også "jeg mener" og "jeg tror" foran endel påstander, og det fremlegges ikke da som fakta, men hennes meninger/antakelser som skal være lov og komme med, selvom ikke alle er enig i det, eller det også kan være direkte feil. Hun er kanskje ute etter å lære mer, og lufte de tankene og meningene hun har nå. Får inntrykk av at hun er mottakelig for andres erfaringer, og påpeker jo flere ganger at det hun skriver er av egne erfaringer.
Jeg er ikke ute etter å forsvare de meningene TS kommer med, for der er jeg uenig i det meste. Jeg tror de fleste blir overvektige pga at de ikke tåler karbohydrater særlig godt, og noen blir det pga for mye drittmat og lite aktivitet (slik som TS beskriver sine erfaringer). Jeg skjønner at det er skikkelig kjipt å få slengt det i trynet (som skjer så altfor oftet....Kari Jaquessons uttalelser bl.a), når man selv har erfart at dette ikke er tilfelle. Men jeg oppfattet det ikke på den måten at slankogfin påsto at det var slik for alle, men heller var interessert i å høre andres erfaringer med overvekt. Men mulig jeg tar helt feil Prøver bare å lese sånne innlegg med så "snille og godtroende briller" som mulig. Men kan godt hende jeg er altfor naiv.....
|