Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 18:36   #13
Trolltika
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Alder: 48
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Helsebringende å gå tur? Oj, kan noen forklare det til kroppen min?
Den har nemlig ikke lest den boka, så den reagerer litt motsatt på turgåinga mi... Etter en tur på en km eller to, kryper jeg opp trappene når jeg må fra stua til WC. Jeg spiser smertestillende i dobbel dose av det jeg gjør til vanlig i en uke eller to etter en lengre tur (da snakker vi om en kjempelang tur på ca fem km. Går jeg lengre enn det trenger jeg hjelp for å komme meg hjem igjen).

Hadde en fysioterapaut en gang som mente at alt ville løse seg dersom jeg bare fikk kroppen min vant til å gå tur. Den første uka skulle jeg gå fem minutter i eget tempo før jeg snudde og gikk hjem igjen. Den andre uka skulle jeg snu etter ti minutter. Fire uker senere kunne han fortelle at siden jeg ble verre av behandlingen hans (både fysioterapi og turene) kunne han ikke hjelpe meg mer

Annen trening har stort sett samme effekt, så derfor er jeg meget restriktiv med hva jeg bruker energien min på. Betyr det at jeg ikke passer inn her inne? Bør jeg unngå maten som ser ut til å få meg ned i vekt uten at jeg trenger å trene bare fordi det skal være så sunt å trene?

Det er ikke alltid like lurt å anta at folk lever det livet de gjør fordi de ikke "gidder" gjøre noe med det. Dobbeltmoral? Nei, jeg ønsker bare det beste for kroppen min med de hjelpemidlene jeg kan benytte meg av.

Så om jeg ønsker å leve et sunt liv, er det da "minst like viktig å røre på seg" som å spise mat kroppen har godt av? Når følgene med å røre på seg er at jeg må opp i full dose smertestillende og betennelseshemmende for å komme meg gjennom dagen? Og da har jeg ikke tatt med behandlingene hos lege og fysioterapaut for å få kroppen tilbake til utgangspunktet før jeg gikk tur/var i bassenget eller hva det måtte være... (eller hva det gjør med familien min å leve med noen som er veldig smertepåvirket evig og bestandig...)

Sist redigert av Trolltika : 07-04-11 kl 18:39. Årsak: Måtte legge til siste parentes
Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat