Sv: Hva med røyking og inaktivitet?
Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.
Ser at dere er veldig opptatt (og hurra for det) av å leve sunt. derfor lever dere på lavkarbo/ketose osv. Men hvorfor er det noen av dere som røyker? det er jo farlig? altså; dere "misjonerer" om hvor helsebringende det er med lavkarbokost, men tar ikke selv et tak i røykinga? den skjønner jeg ikke.
og så leser jeg at flere av dere ikke er aktive en gang. Det er sunt å være litt aktiv! en tur til dagen bør alle gå! skjønner hvis dere sitter i rullestol, altså. men ellers så kan de fleste klare å gå en tur.
det blir litt sånn dobbeltmoral: lev sunt! spis lavkarbo!.....men røyken vil jeg ha. og gidder ikke å gå tur....
hva mener dere selv; er det ikke minst like viktig å røre på seg?
Jeg skjønner ikke helt hva du vil med dette innlegget ditt? Ønsker du å "vekke" de som røyker og trener for lite? Ønsker du å rakke ned på de som røyker? Eller som ikke kan trene?
Slik du skriver innlegget ditt, kan du lett såre eller provosere. Vi kan da tåle en god diskusjon: økt temperatur er vel bra både for hjerte og forbrenning 
Men hvilken rett har du til å såre folk?? Vi må da ha repsekt for at alle er forskjellige?
Før du klager over at folk "angriper" deg for innlegget ditt, må du tenke over hvilket budskap det er du har sendt ut - Selv om du kanskje ikke mente å tråkke noen på tærne, får du ta ansvar når det viser seg at det nettop er det du gjør.
Husk; for å høste respekt, må du først så...