Sv: Går det an å leve opp til forventningene?
Så fine refleksjoner du har gjort deg!
Ja - det går da virkelig an å gi barnet annet enn e- stoffer og salt (les ferdigmat på glass). Alt som skal til er en god stavmikser Start med å mose grønnsaker, så vil helsesøstera mest sannsynlig hjelpe deg med nårtid og hvordan du introduserer kjøtt m.m. Det gjorde vår 
Å gi barna søtsaker før de skjønner hva det er, er bare tull.
Imidlertid kan du oppnå motsatt effekt dersom du ikke gir barna noe godteri når de blir eldre.
Har naboer som er fæle eksempler på hvordan det kan gå; jentene deres spiser seg syke i hvert eneste selskap. Er ikke interessert i å være sammen med de andre barna - de vil bare trøkke i seg alt godteriet. Må vel gjøre det mens de kan, for hjemme får de kun vann og rosiner.
Lørdagsgodt, en viss mengde, uten tidspress tror jeg vil gi best forhold til kos. Noen tar fra ungene godisene etter 1 time, og resultatet er ofte unger som stapper i seg fortest mulig, i stedet for å nyte.
Vel - det er ikke enkelt. Var livredd for å gjøre noe "galt" da mine to var små. Trodde det å oppdra barn var som å skjære smør med en varm kniv. Det finnes heldigvis en verden rundt oss, og alle bidrar hvis de får lov (familie, skole, helsesøster, naboer, venner). Til og med det å venne ungene til å spise mat som jeg selv ikke liker, lærte de av resten av familien. Du har nemlig rett der også; dersom de skal like grønnsaker og fisk - må de få smake det mens smaksløkene utvikles - og før de kan bestemme dette helt selv.
Heldigvis blir det nå bra folk av de aller fleste uansett