Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 20:58   #12
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjerringa mot strømmen?

Har mye med balanse i kjønnshormonene også å gjøre, at de får tid til å tilpasse seg. Hos meg tok det tre dager i ketose før jeg fikk mens som hadde vært borte i mange måneder, og jeg hadde vel mens i 12 uker før det tok pause, før en ny runde på 8 uker. Nå er det utmerket. Jeg mister hår, og det er visstnok vanlig for en periode. Huden min var ille før, med kviser og kløende utslett. Jeg får riktignok fortsatt kviseliknende greier når jeg får mens, men utslettet er borte. Jeg mistenker at du ikke spiser nok fett, i og med at du er mye sulten og at huden ikke bedres. Nå er det jo ikke gitt at alle skal få de samme gevinstene, men fett smører jo huden og gir bedre elastisitet.
Gi det litt tid, drikk mer vann enn det du gjør nå og ikke vær redd fettet. Omså ta en shot olivenolje eller Udos om du klarer det.

Og humøret... Vel, nå har jeg en diagnose for det, så jeg kan ikke uttale meg generelt, men alle går vi gjennom våre ting når vi kutter ut noe til fordel for noe annet. Og når du ikke har et optimalt inntak av fett, så skorter du i balansen. Da kommer søtsuget og sulten, og hvem er vel blid som solen når man er sulten og har lyst på potetgull osv?
Akkurat nå har jeg selv vært ute på galeiet, og piner meg gjennom de tre dagene jeg trenger for å komme til hektene igjen; da med sukkerabstinenser, kvalme, hodepine og usedvanlig kort lunte. Snakker om piskeslag til tider, det som kommer ut av munnen min. Hold ut, det er rådet!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat