Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 21:06   #12
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Går det an å leve opp til forventningene?

Opprinnelig lagt inn av Kozemor, her.

Men så har du faren med å være alt for streng med sånnt. Kjenner et par unger som aldri får søtt, aldri snop, aldri brus eller noe annet godt hjemme overhodet (vet ikke om det var så streng du hadde tenkt å bli). De kaster seg over ALT sånnt når de er på besøk, og trykker i trynet så det tyter ut av ørene. Men jeg er enig i at kjekks, rosiner, og annet godt hører lørdagskvelden til, og ikke skal brukes som bestikkelser.

Nei, hadde ikke tenkt å bli helt nazi. Men hadde heller ikke tenkt å trykke i ungen snop bare for å trykke snop i ungen. Den tid kommer vel av seg selv? Jeg vil heller at ungen skal få ett greit forhold til godis. Jeg hadde det nemlig overhode ikke selv. Jeg var ett feit barn, resultat, jeg fikk INGENTING. Resultat, jeg spiste det jeg kunne få tak i. Nå begynner jeg å få ett mer normalt forhold til det. Jeg kan ha en plate sjokolade liggende i skapet. Jeg kan spise lørdagsgodisen min og la det være med det etc. Jeg kan nyte godis istede for å kaste det innpå.

Så det jeg egentlig ønsker er vel å la ungen skjønne at man kan spise godis, man trenger bare ikke å spise det hver dag, for hver dag spiser man MAT, ikke fos. Jeg greier bare ikke at foreldre dytter kjeks i ungene før middag, ikke rart de ikke spiser, eller at det er brus og jus på flaska, eller det alltid er tilgjengelig snop i huset som man spiser istede for middag.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat