Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 22:36   #25
Trolltika
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Alder: 48
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går det an å leve opp til forventningene?

Vi lagde all maten selv til størsta. Brukte isbitformer til å fryse ned maten i, og frøs ned de forskjellige delene for seg. Så når maten var frosset, tømte vi innholdet i isbitformene i en brødpose. Så vi hadde en pose med potetmos, en med moste gulrøtter, en med kokt blomkål, en med kokt torsk, en med kylling osv. Så var det bare å plukke ut et par isbiter av det vi skulle lage, legge i et fat og varme i mikroen sammen med litt smør. Det gikk ned på høykant hos henne i allefall

Minsta fikk noe hjemmelaget og noen kjøpeglass. Det vi oppdaget med henne var at ho ganske raskt foretrakk kjøpematen, og enda i dag ser vi at ungene har forskjellige matvaner. Minsta foretrekker ketchup på alt om ho får lov, størsta forlanger alltid fisk dersom vi spør om middagsforslag.

Grønnsakene er en stadig kamp. Størsta spiste salat så det sang etter da ho var lita. Helt til vi var på besøk og ho fikk hele salatblader på tallerken. Da så ho bare opp og sa "besta, jeg spiser ikke blomster" -og siden har ho vært skeptisk til alt annet enn gulrøtter og kålrabi. Minsta nekter da på grønsaker fordi størsta ikke spiser det (spiste mengder med paprika i barnehagen, men "likte ikke" hjemme )

Snop er en lørdagsting. Godteriet er tilgjengelig fra barnetv og til sengetid. Dette ble vi nødt til å innføre etter at ungene begynte å "spare" godteri for å spise litt hver dag hele uka.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat