Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-11, 08:51   #31
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Går det an å leve opp til forventningene?

Jeg ser ikke at jeg skrev at lavkarbo reduserer intelligensen.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kjendiser med adhd.

Tro hvis alle disse fikk lavkarbomat? Da har vi ikke hatt lyspære, relativitetsteorien hadde gått ad undas, Kennedy hadde neppe vært president, Presley hadde neppe hatt dette lure smilet sitt og mobilen hadde neppe vært oppfunnet.

Jeg har selv en pode med ADHD; han var ala dette. Han pleide selv å vise denne filmen for venner og lærere for at de skulle se hvordan han hadde det..

Han begynte på medisin. Han ble mye roligere. Også på de områder som jeg virkelig satte pris på hos ham! Han var veldig utforskende, alt skulle sjekkes og testes (ikke rart man kan få egen stønad som skal dekke ødelagt inventar hvis man har barn med ADHD) og prøves en gang til. Dette engasjementet og iveren etter å oppdage nye ting ble så og si borte.

Men så viste det seg etter et par år at han tålte ikke medisinene (han prøvde stort sett alle sorter som var på markedet da). Resultatet ble at vi kuttet ut medisinen. Han fikk tilbake energien og intensiteten.

Det var da vi begynte med lavkarbo siden jeg hadde lest at det kunne ha god virkning på ADHD. Om det er maten eller årene som har gått som har roet ham, det vet jeg ikke.

Det jeg vil frem til er at hvis lavkarbo har samme effekt på ADHD som medisiner har så har man om mulig redusert en intens energi til en mer "normal" en. Det har overhodet ingenting med intelligensen å gjøre!

Det er nemlig utrolig mange ting som er blitt oppfunnet grunnet blant annet uhell og entusiasme. Linser man setter inn i øyet ved en cataractoperasjon (grå stær) er et eksempel. Kort fortalt: Ved et uhell fikk en person en glassbit inni øyet. De trodde at øyet var tapt, men tvert imot så så han bedre enn hva han gjorde tidligere. Daadaaahhh! Intraokkulærlinse var oppfunnet!

Så den listen jeg kopierte fra nettet er personer som alle har/hadde ADHD.
Nå vet ikke jeg hvorvidt de gikk på medisiner eller ei, men jeg kan se for meg at de hadde stor iver og entusiasme i det de foretok seg og kanskje av den grunn nettopp ble det de ble??