Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-11, 17:08   #22
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Rå bein er ok å gi, men det er viktig å sjekke at bikkja faktisk tygger maten. Noen hunder er så glupse at de svelger beina hele, og når hunden er fòret over lengre tid på tørrfòr så er magesyra blitt altfor svak til at den greier å fordøye bena helt. Når den er råfòret vil magesyren bli riktigere, og hundens fordøyelsesystem vil fikse det.
Når vi begynte å råfòre, så fant vi istarten små biter av bein i avføringa som hunden ikke hadde klart å fordøye helt. Nå i dag er det ikke antydning til bein i bæsjen fordi fordøyelsesystemet virker skikkelig.

Myten om at man ikke skal gi bein fra dyr som begynner på F (fugl, fisk og får) stemmer IKKE når beina er rå.
Når jeg skal venne dyr til råfòring starter jeg alltid med rå kyllingvinger. Jeg pleier å smokke til vinga med en hammer(pakker kyllingvinga inn i f.eks. litt tørkepapir slik at jeg slipper å skrape kyllingslingser fra hele kjøkkenet), slik at benet ikke er helt.
Etter noen slike "ferdigsmokka" kyllingvinger, skjønner de aller fleste dyr (både hund og katt) at beinet kan spises.

Smart!!
Da blir det :SMOKKA: kyllingvinge til kvelds

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat