Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-11, 17:12   #6
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Positivt om lavkarbo i BT

Ikke rart folk blir forvirra.
Da min Diabetes 1 ble oppdaget oktober 2010 ble jeg sendt til ernæringsfysiolog for å få opplæring.
Jeg hadde da fått forhøyet kolestreol, var på det tidspunkt 47 kg (er 1,60 høy) pga vekttap i forbindelse med alt for høyt blodsukker over tid og spiste helt riktig i forhold til det Statens Ernæringsråd sier. I tillegg er jeg relativt aktiv turgåer siden vi har bikkjer i huset og disse vil jo ha tur uansett hvor slakk i strikken jeg er.
Jeg fikk uttrykkelig beskjed om å kutte ned på egg, skjære vekk synlig fett på kjøtt, bytte H-melk med Ekstra Lett og Brelett med Vita Lett, fordi disse matvarene var veldig farlige for kolestreolet mitt.
Nå har jeg gått på lavkarbo en drøy måned, spiser masse egg og fett og siste blodprøve viser at kolestreolet mitt er nå fint.