Opprinnelig lagt inn av pysa
Takk for svar Torkil, men til info er jeg ingen novice på PCOS, bare min nåværende lege ( som forøvrig er mann) som ikke ar peil på pcos. Da jeg fikk diagnosen for snart 5 år siden ( var hos gynekolog for barnløshet) ble jeg fortalt at det var noe jeg bare måtte leve med og at jeg mest sansynlig måtte ha IVF. Det nektet jeg å godta og leste alt jeg kunne finne om PCOS på nettet. Startet samme dagen med lavkarbo kosthold ( atkins faktisk), og i løpet av 2,5 mnd var syklusen min igang og jeg ble gravid.Gynekoligen ble helt paff og sa at det bare var flaks og ikke hadde noe med kostholdet å gjøre siden jeg ikke var såååå overvektig... ( kaller nå 25 kg for mye nok jeg da...)
Vi fikk en velskapt sønn til termin, og da han var 11 mnd ble jeg gravid igjen... også denne gangen med hjelp av lavkarbo( fedon). ( får ikke eggløsning hvis ikke at jeg spiser "riktig") Så jeg vet at lavkarbo fungerer, men ville ha metformin for å hjelpe meg litt på veien... da jeg har litt utskeielses problemer. Men hvem vet kanksje metformin ikke er noe for meg , da får jeg bare klare det alene Jeg har jo ta flotte sønner som bevis for at det virker... + en flottere kropp selvsagt ( selv om jeg fremdeles han en vei å gå på det området)
Ja da ble det som skulle være et kjapt svar til et masse babbel men men...
Takk for svar om at moderate mengder alkohol og metformin går sammen. Kjekt å
vite 
-pysa-
Hei Stakkars.
Du har både en lege og en gynekolog som ikke vet noe om årsakene til - og behandlingen av PCOS. Flott at du ordnet opp selv.
Metformin skal ikke benyttes til å gi god samvittighet for utskeielser.
Du nevnte ikke noe om dine mosjonsvaner og bruk av krom ( gjærbundet, ikke picolinat og slett ikke som salt) ?
Din lege kan ( tja forresten ) en lege kan måle C-protein ( rester fra insulin som er i blodet) og sjekke om du har insulinresistens fortsatt, men tallene krever erfaring for å bli tolket korrekt. Har du ikke insulinresistens har metformin lite for seg.
Noen har sagt det før : MAT ER DIN VIKTIGSTE MEDISIN, Jeg vil tilføye :MOSJON DITTO.
Vennlig Hilsen
Torkil 

|