Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-11, 20:41   #15
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Negativt om LCHF i BT

Opprinnelig lagt inn av Millie88, her.

Men er det ikke forskjell på det å ha høyt kolestrol og familiær hyperkolesterolemi? Jeg trodde at det siste var en sykdom som varer hele livet og da må man være mer forsiktig? ikke misforstå meg altså, jeg er er helt enig med "fett-legene" når det kommer til kolestrol. Men jeg mener å ha lest noe om FH at det er noe annet enn høyt kolestrol? Mulig jeg er feilinformert her altså..

Nei, jeg er ikke ute etter å få de med FH til å hive pillene sine, men de kan godt legge om kostholdet og se hva som skjer.... så lenge de er under overvåkning og tar pillene sine skulle det da ikke være så farlig å prøve. Forstår dem om de ikke tør, i og med skremselspropagandaen fra myndighetene..... Husker ikke helt hva Uffe Ravnskov sa om dette..... Edit... Har sett gjennom videoene og her fant jeg det....Ingen fare tydligvis... Her er enda en link som sier at FH ikke er slik legestanden hevder.....

Det jeg er ute etter er at de uten FH må legge om kosten til LCHF og kaste pillene etter legene som har foreskrevet dem til de som ikke er i risikosonen.

Sist redigert av Bestemamma : 09-04-11 kl 23:22.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat