Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-11, 22:38   #19
Trolltika
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Alder: 48
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

27! Det er utrolig høyt! Da snakker man diabetes som har fått gå uten kontroll en stund vel?

Neida, da snakker man om et alt for lavt blodsukker som måtte fås opp (hadde 2 i blodsukker da jeg målte, en sies å besvime av blodsukker rundt 1). Dermed spiste jeg en sånn yoghurt fordi jeg måtte få blodsukkeret opp i en fart, kan ikke risikere å svime av når en er alene hjemme .

Symptomene på lavt blodsukker forsvant i løpet av en halv time, og da skulle jeg måle for å se at det ikke ble for høyt. Det er ikke alltid like lett å vite hvor mye en skal spise for å få blodsukkeret passe høyt, derfor måler jeg alltid etterpå for å eventuelt kunne korrigere det med insulin dersom jeg har spist for mye. MEN tallet som da lyste på blodsukkerapparatet mitt gav meg også et sjokk, for jeg hadde ikke ventet at blodsukkeret skulle stige så mye på en halv time.

Så ute av kontroll en stund -nei, bare i underkant av en halv time

(som type 1-diabetiker vil jeg få enorme blodsukkerstigninger av søtsaker uansett så lenge jeg ikke har insulin i kroppen)

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg