Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-11, 09:34   #7
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En ufattelig usaklig og provoserende oppfølgingsartikkel i BT!

Opprinnelig lagt inn av Bixi, her.

Ren nyskjerrighet:
Er det noen her som vet om noen som (evt erfart selv) har blitt dårlige av lavkarbo, måttet slutte pga plager/sykdom som man vet skyldes lavkarbo, dødd(?) av det el lign...?
Barer funderer litt på det der, siden så godt som alt det jeg har lest her og andre steder har vært generelt sett positive tilbakemeldinger fra folk som har erfaring m dette. Det meste jeg har lest av kritikk (og det er mye) kommer fra folk uten erfaring med lavkarbo eller "fagfolk"
Kan ikke huske å ha lest noe kritisk skrevet av noen som virkelig har erfart et lavkarbo-kosthold over tid...

Jeg tviler på at noen har dødd av lavkarbo, men jeg vet jo at det har eksistert usunne kombinasjonsdietter hvor BÅDE karbohydrater OG fett blir strippet inn til beinet, tillegg har kaloriene vært nedjustert til veldig lave nivåer. Du kan google Kimkins, f.eks. Proteinmodifisert faste er noe av det samme, og vil over lengre tid være direkte farlig. Jeg husker at det var ei jente som skal ha gått på Atkins og ha dødd av det, men det som ikke kom fram fra ropende krigstyper var at hun 1) Hadde en alvorlig medfødt hjertelidelse, og 2) I tillegg, og ikke å tråd med filosofien hadde kutta ned på fett og kalorier i tillegg til karbohydratene.
Men dette har jo fint lite med lavkarbo å gjøre bortsett fra selve karbobiten, og et godt sammensatt kosthold, hvor man justerer fettmengden mot karbohydratmengden kan jeg aldri i livet tro at noen dør som følge av kostholdet alene.
Med det sagt, vet jeg at ikke alle føler seg bra eller trives med å være i ketose, men man må ikke være i ketose for å ha et karbohydratredusert kosthold.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat