Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-11, 10:31   #72
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Når det gjelder usunne valg og hvordan de affekterer helsa - ta psykisk helse med i betraktning. For meg var det viktig å bli kvitt sukkeret, fordi jeg hadde store problemer, og mye skam over det. Nikotin har jeg ikke noe avhengighetsproblem med (ja - det er mulig å velge å røyke uten å måtte det ) - og, følgelig, ingen skam eller skyldfølelse assosiert med den sigaretten jeg velger å nyte nå og da. Jeg mener at jeg hevet livskvaliteten min, og mitt mentale velvære, betraktelig mye mer ved å legge om til et sukkerfritt høyfettskosthold - enn jeg ville gjort ved å slutte å røyke.

Vi er alle forskjellige, lever forskjellige liv, befinner oss i forskjellige situasjoner. Selvsagt er "sunnhet" et helhetlig konsept, det er det vel ingen som har prøvd å unndra seg - men for de fleste av oss er målet så enkelt som "jeg vil ha det bra og tenke positivt om meg selv", eller variasjoner over dét temaet.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat