Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-11, 12:24   #76
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Ser at dere er veldig opptatt (og hurra for det) av å leve sunt. derfor lever dere på lavkarbo/ketose osv. Men hvorfor er det noen av dere som røyker? det er jo farlig? altså; dere "misjonerer" om hvor helsebringende det er med lavkarbokost, men tar ikke selv et tak i røykinga? den skjønner jeg ikke.

og så leser jeg at flere av dere ikke er aktive en gang. Det er sunt å være litt aktiv! en tur til dagen bør alle gå! skjønner hvis dere sitter i rullestol, altså. men ellers så kan de fleste klare å gå en tur.

det blir litt sånn dobbeltmoral: lev sunt! spis lavkarbo!.....men røyken vil jeg ha. og gidder ikke å gå tur....

hva mener dere selv; er det ikke minst like viktig å røre på seg?

Jeg er helt ny her, men jeg kan godt svare.
Hvor sunt det er å leve på lavkarbo, det vet jeg ikke enda, men kan det få meg ned i vekt og kan det gjør at jeg slipper blodsukkersvingningene jeg plages med, så er det så absolutt verdt et forsøk.

Har bare levd lavkarbo i 4 dager nå, og så langt føles det veldig beagelig i den forstand at jeg opplever å bli mett på veldig lite mat og ikke minst, jeg er mett lenge
Nå er ikke jeg inaktiv, trener masse jeg og da helst i gruppe på treningsstudio.
Ellers så er jeg en røyker ja, og jeg har røkt i mange år.
Hvorfor? jo fordi jeg er avhengig av røyk, dessverre. Har prøvd mange ganger å slutte, men får det ikke til over tid.

Tenker at det er mange mennesker her inne som gjerne vil ned i vekt selv om de røyker og det synes jeg alle bør akseptere uten å dømme

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat