Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-11, 15:01   #84
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Ser at dere er veldig opptatt (og hurra for det) av å leve sunt. derfor lever dere på lavkarbo/ketose osv. Men hvorfor er det noen av dere som røyker? det er jo farlig? altså; dere "misjonerer" om hvor helsebringende det er med lavkarbokost, men tar ikke selv et tak i røykinga? den skjønner jeg ikke.

og så leser jeg at flere av dere ikke er aktive en gang. Det er sunt å være litt aktiv! en tur til dagen bør alle gå! skjønner hvis dere sitter i rullestol, altså. men ellers så kan de fleste klare å gå en tur.

det blir litt sånn dobbeltmoral: lev sunt! spis lavkarbo!.....men røyken vil jeg ha. og gidder ikke å gå tur....

hva mener dere selv; er det ikke minst like viktig å røre på seg?

Jeg har en BMI på rundt 19 nå, jeg er i aktivitet hele tiden, men jeg jobber fortsatt med å kutte røyken. Få her inne vil vel hevde at det er ok å røyke og ikke røre på seg så lenge man spiser sunt, men man må begynne et sted- for meg er det lettere å kontrollere matinntaket og holde meg i aktivitet enn å kutte røyken, og for mange her inne er å endre kosthold det første skrittet, det eneste de greier inntill videre. Og om noen ikke kan bevege seg (det finnes svært mange her inne som sliter med helseplager som gjør det vanskelig), ikke greier å kutte røyken, så er det iallefall NOE å spise sunt og komme seg ned i en sunn vekt.

Eller skal vi bare

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat