Opprinnelig lagt inn av Zoë
Barna dine, de syke ( som plutselig kan bli deg ), de gamle ( som også en dag blir deg ), kultur ( som vi alle trenger! ) etc, etc....
Selve skrekkvisjonen for meg er å bli et land som USA , hvor alle må ha private sykeforsikringer. Og hvor de fattige ikke har råd til dette - og dør av sykdommer de velstående får behandling for .
Skrekkscenarioet for meg er at vi om 30 år ikke lengre har noe oljeinntekter, og en befolkning som er helt akterutseilt kunnskapsmessig. Jeg ser helst at oljeinntektene kuttes helt ut når statsbudsjettet beregnes. Det er en inntekt som vil forsvinne - forhåpentligvis veldig snart.
Slik dagens Norge seiler er det nok en fordel av alle å skaffe seg en forsikring - snarest.
Beskatning er forøvrig også en forutsetning for demokrati, men diskusjonen blir jo hva som skal beskattes - og hva det offentliges penger skal brukes til.
Jeg ønsket meg et liberalt parti som kjemper for utdanning, forskning og utvikling. Nedbygging av byråkratiet og tilrettelegging for små og mellomstore bedrifter. - Det hadde vært noe det.