Sv: Det må da sitte i hodet?
Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.
Jeg har alltid vært et lite sukkermonster, men ble aldri overvektig av den grunn. vi har hjemme spist dessert etter middagen hver dag. men jeg droppet det da jeg i ungdomstida ble mer opptatt av kostholdet mitt.
nå vurderer jeg å droppe alt sukkerfritt, det bare trigger søtbehovet mitt. tar heller et par biter mørk sjokolade 1 gang i uka. så demper jeg det konstante sjokobehovet jeg har hatt og som ikke forsvant etter 1 mnd på ketolyse engang. er nok sjokoman 
men trener så mye at jeg unner meg litt 1 gang i uka. da unngår jeg å sprekke som mange gjør. og en viktig ting til. ville anbefalt å ha litt mer frukt og bær i kosten enn anbefalt. dette gjør at jeg ikke føler jeg må ha disse dumme "sukkerfrie" erstatningene. frukt er naturlig mat. mye bedre for kroppen enn sukkerfri mat. aspartam har aldri vært sunt.
tenk naturlig, også når det gjelder sukker. frukt, bær.....
Dette er vel et råd som må vurderes med omhu. Jeg får så svimlende høyt blodsukker av frukt at jeg like godt kunne spist freia melkesjokolade. Frukt anser jeg som godteri, naturlig eller ei! Særlig for oss insulinresistente kan fruktsukker være ekstra uheldig.
Bær derimot er stort sett finfint i passe mengder! Særlig etter sesong!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|