Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-11, 15:58   #89
Julie
Seniormedlem

Julie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

neste spørsmål: hva er konsekvensen av at vi er mindre aktive nå enn før? og spiser mer snop enn før?

Etter min mening (skal passe på å være spesifikk her ) så er det vel mye av den nye teknologien som har "skylda" - og det trodde jeg også at vi hadde kommet frem til i en annen tråd som du startet/var med i? I alle fall så kan jeg jo skrive et par ord.

Nå om tiden sitter unger ofte - men, som jeg alltid poengterer, ikke ALLTID - og ser på TV i stedet for å leke ute. Mange blir også kjørt i stedet for å sykle til skolen (men dette kan selvfølgelig komme av at det er veldig langt bort, eller at skolen likevel er på veien til jobb for den som kjører - praktiske grunner, med andre ord). Jeg skal absolutt ikke si at ikke jeg er en av disse ungene - men jeg synes at min grunn for ikke å trene for tiden er rettferdig. Jeg har rett og slett aldri likt noen av de sportene jeg har prøvd (fotball, volleyball, tennis, basketball, cricket, rounders m.m) foruten ridning, og den eneste grunnen til at jeg ikke rir for tiden, er rett og slett at vi ikke har råd. Jeg klarer heller ikke å engasjere meg nok til å gå tur alene, da det for min del ikke ligger nok "utfordring" i det. Da synes jeg det er morsommere å sykle, for eksempel, men igjen så er det vanskelig å finne fine steder å sykle når man bor midt i byen, og er omringet av travle veier og masse trafikk. Dessuten er jeg veldig opptatt med å lese til eksamener for tiden, så da blir det å prøve nye former for trim (Zumba, for eksempel) litt glemt - forståelig for min del, men kanskje ikke alle. Og det forstår også jeg.

Det skal også sies at jeg er veldig sær og pirkete når det gjelder ting jeg interesserer meg i - kun én av konsekvensene av å være bortskjemt - og dessuten misunner jeg de som liker noe så "fredelig" som å gå tur. Eller, jeg liker også å gå tur - ikke misforstå - men dog i marka (f.eks om sommeren når vi er på Oppdal). Grunnen? Det har vel noe med at flere er med og går for hyggelighetens skyld, og at jeg da kan gå litt om kapp med småbrødrene mine.

(Forøvrig brukte jeg rundt fem-ti minutter på å lese gjennom dette etter at jeg skrev første utkast, fordi jeg har en tendens til å skrive ned ting på en litt klumsete måte, som da kan feiltolkes. Med andre ord brukte jeg lenger tid på å redigere, enn å skrive innlegget til å begynne med. *Perfeksjonist* )

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥