Sv: Hva med røyking og inaktivitet?
Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.
Men her sier du deg selv imot. Du mener både det ene og det andre.
Først skriver du at du IKKE mener man må være perfekt. Men du synes det er rart man ikke er perfekt før man misjonerer om noe?
Altså er det rart å ikke være perfekt før du tenker på kostholdet?
Litt usikker på hva du egentlig mener her, men du tar jo ikke et standpunkt. Enten mener du at man skal være perfekt før man misjonerer om lavkarbo eller er lungelege. Eller så mener du at det er helt greit å røyke mens man spiser seg slank på lavkarbo og misjonerer gjerne om det til andre
Ok. Hva er å være perfekt? I mitt hode er det nærmest umulig, og selv om jeg verken røyker, er normalvektig og trener 5 ganger i uken regner jeg meg ikke som perfekt. Så om DET var din definisjon på perfekt så starter uenigheten vår der. Alle har vi våre laster, feil og mangler. Men vi må da leve likevel!
Jeg mener ikke at man skal være perfekt for å "misjonere". Men jeg mener at en skal "walk your talk". Fremstår du som helsebevisst bør du gjøre det helhjertet, og ikke bare selektere ut deler av det og gi blaffen i resten! Jeg skjønner selvsagt at en kan ta et steg av gangen, så så lenge man har PLANER om å ta det neste steget ser jeg ikke noe problem med det. Men slår man seg til ro med at det er bedre å beholde røyken og leve lavkarbo synes jeg i alle fall ikke en bør fronte helse særlig høyt utad. Det er mer skadelig å røyke enn å spise karbohydrater.
Nå skal det også sies at i et slikt forum så fremstår mange som om de "misjonerer" for el sterkt fronter lavkarbo - selv om mange nok ikke utbasunerer like sterke meninger i det virkelige liv.
|