Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-11, 16:56   #6
Julie
Seniormedlem

Julie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Sukkerfrie sjokolader: ulike reaksjoner?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvor mange gram søtning er det i cloetta kontra atkinsbar da? I mengde og i prosent av sammenlagt næringsinnhold. Jeg tenker at det kan ha noe med balansen mellom søtstoff og andre innholdskomponenter å gjøre..

På den andre siden merker jeg ingenting når jeg spiser en cavalierbar kontra eks cloetta, selvom de er søtet med det samme. Men spiser ofte mye mer av en cloetta enn av en sånn liten cavalier da..

Tror kanskje jeg halv-svarte på spørsmålet ditt i innlegget jeg kom med rett etter deg.

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Jeg er absolutt klar over at maltitol er en liten kriger , men jeg tror ganske sikkert at jeg har sett at også Atkins-barene er søtet med maltitol (om ikke bare det, så delvis). Og det er liksom det jeg lurer på: for om jeg spiser, tja, 200 gram Atkins Decadence (ikke at jeg gjør det, men bare som eksempel) - da inneholder vel det kanskje like mye maltitol som 100 gram Cloetta melkesjokolade?

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat