Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-11, 19:15   #90
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

"Ikke for å skryte altså, men jeg verken drikker alkohol, røyker ikke, å trener ca 5 ganger i uka/mest løping og litt styrke. Spiser atpåtil lavkarbomat. Jeg må jo være kjempe sunn jeg da. Det er faktisk et poeng i å være så aktiv man kan, og røyk og alkohol er jo ikke akkurat og annbefale. Så det er jo riktig det at bare å spise lavkarbomat gjør en ikke sunn, hvis en røyker 30 sigaretter daglig eller flere enheter alkohol. Eller for den del sitter på ræva hele dagen, hvis du er frisk nok til å røre på deg. En må tenke litt helhet for å regnes som sunn. Ikke bare på maten en putter i munnen. "

Ja, jeg mener at du må være kjempesunn! Du gjør alt rett! Gratulerer!

Takk, men jeg må legge til at det ikke alltid har vært slik. For 7 år siden røyka jeg, drakk litt alkohol til festlig lag og var rundt 110 kg. Jeg sluttet med alt samtidlig og begynte å trene, for trente gjorde jeg heller ikke. Nå er jeg 61 kg og trener mye, drikker og røyker ikke. Så poenget er at alle greier å slutte og røyke og trene litt hvis de vil. Unntaket er de som er funksjonshemmet og ikke kan trene.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat