Sv: Litt irritert
Så hyggelig at det er KOLDTBORD da! Da er det jo mulig for deg å spise ganske mye, vel? Du kan f.eks ta med deg noen skiver lavkarbobrød og forsyne deg av pålegget?
Her pleier vi å variere litt når vi skal i selskap. Noen ganger spiser vi litt av det som serveres, sånn som i dag da vi besøkte besteforeldre som hadde laget vafler bare til oss. Jeg er ikke så frekk at jeg sier at vi ikke kan spise det da, for vi KAN jo spise det. Ikke er de oppegående nok til at jeg orker å gå inn i en lavkarbodiskusjon med dem heller, så da spiser vi heller litt vaffel og koser oss med det.
Andre ganger tilpasser vi. Tar f.eks med eget brød til skalldyrkveld som svigers inviterer på i blant. Da lager vi alltid et lavkarbobrød som alle kan forsyne seg av. Ingen andre enn vi som vet at det er lavkarbobrød, i deres øyne er det bare litt grovere og "sunnere". Har også hendt at vi lager lavkarbokaker og tar med i selskap, ofte uten å si at det er lavkarbo. Mange ganger er det faktisk de kakene som spises først opp av gjestene!
Jeg ville ikke forventet at noen skulle tilpasse sin servering dine el din sønns kostbehov. I stedet ville jeg tatt med meg noe jeg kunne spise, og gjerne i rikelige mengder så andre kan få smake. Om du ønsker å promotere lavkarbodietten er det jo en glimrende anledning, men det er også lett å skjule om du ønsker det. Skylde på mageproblemer e.l., f.eks!
Håper dere får det fint i påskeselskap!
|