Tråd: Litt irritert
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-11, 07:15   #13
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Litt irritert

Opprinnelig lagt inn av Fluke83, her.

Litt utenfor tema, men på den ene siden av familien har vi en gutt med matintoleranse, gluten tror jeg det er.

Sånn som vi/de har gjort det så har stort sett moren hans med en type kake og/eller mat som han kan spise (nok til andre også), også sørger verten for at både noe av maten og noe av desserten/kakene er noe han kan spise.

Kanskje jeg bare mener det fordi jeg er vant til det, men spesielt når det er snakk om familie så syns jeg man kan forvente at det med tanke på servering tas hensyn til allergier og matintoleranser? Og spesielt når det gjelder barn?
Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvordan sånne ting håndteres i andre familier

Jeg har en gutt som er veldig allergisk og familien tar selvsagt hensyn. De ringer og spør hva han kan spise og sørger alltid for at han får servert noe.

I bursdager pleier jeg å bake og sende med. For noen år siden skulle han i bursdag og da moren ringte for å si fra at hun visste at han var veldig allergisk og at hun hadde bakt en kake han kunne spise sammen med de andre så ble jeg så glad at tårene faktisk trillet. At noen tok så hensyn til min sønn, at de hadde spurt i barnehagen hva han kunne spise og tok seg bryet med å bake en spesialkake, det er noe jeg aldri vil glemme. Det høres ut som en liten ting å gjøre, men det betød så uendelig mye.

At nær familie ikke tar inn over seg at barn er allergisk og ikke legger to pinner i kors for å sørge for at dette barnet får servert noe som helst, ja det er over min fatteevne.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat