Sv: Litt irritert
Selvsagt bør en ta hensyn til de med allergier o.l!! Her er svigerinna di rimelig arrogant synes jeg. Det er jo ikke så vanskelig å huske på at gutten din er allergisk vel?! Kanskje trenger hun litt "opplæring" i hva han ikke kan spise? skjønner at det ikke kan være så lett når dere i utg..pkt ikke har et godt forhold. har selv en familie som ble like overrasket hver gang jeg var hjemme på besøk og de skjønte at jeg ikke spiste kjøtt(har begynt å spise kjøtt igjen nå da). .....og jeg var "veggis" i ca 10 år(!!!).
Samtidig så skjønner jeg faktisk at det kan være vanskelig for de som spiser "alt" og ikke er vant til å tenke på de putter i munnet å lage mat som skal tilfredstille alle i "storfamilien". I et tenkt familieselskap, hvis noen har melkeallergi, noen er veggis, noen ikke spiser karbohydrater, noen har nøtteallergi osv osv så bblir et jo veldig vanskelig å lage mat som alle kan spise for disse som "ikke tenker". (ikke meningen å støte noen altså, jeg bare prøver å se saken fra andre siden også)
I store familiesammenkomster så kan jo kanskje verten be familier med spesielle allergier/kosthold å lage noe å ta med seg som kan stå på buffeten sammen med alt det andre?

|