Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-05, 20:45   #17
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Nille

Han sier da ikke at normalvektige ikke kan ha PCOS
Det er iallefall ikke det jeg oppfatter han sier her, han sier at

"PCOS skyldes i høy grad arvelig legning ( som kanskje 25% av befolkningen har) kombinert med betydelig overvekt : BMI >30"

I høy grad betyr ikke at det gjelder ALLE, - men de fleste. Jeg har igjenom lavkarbo blitt kent med en god del som har PCOS - de fleste sliter med vekta, men mange er normalvektige og spiser lavkrbo for å holde sykdommen i sjakk. (Anbefalt av lege).

Regner med at Torkil i sitt arbeid som lege selv har støtt på pasienter som er normalvektige med PCOS ..... og at han ikke mente å si dere i mot

Godt poeng Nille.
Og takk til Torkil som har kommet med mange gode innlegg her. Så flott at du deler kunnskap med oss!