Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-11, 17:34   #252
AneAne
Medlem

AneAne sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
AneAne er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Så flott at du har gått ned så mye Mona_K! Jeg synes absolutt det er veldig inspirerende! Og når det kommer til det som er budskapet ditt så vil jeg bare si at jeg forstår veldig godt hva du sier og jeg synes det er kjempefint at du er villig til å dele erfaringene dine med oss

Når det gjelder dette med søtbehov og godteri så har jeg veldig stor forståelse for det du sier. Jeg har aldri sagt eller ment at man skal ta PAUSE fra ketolyse eller planlegge en høykarbodag eller andre ting som noen synes er greit. Jeg har veldig lite søthunger generelt, men på lørdagskvelden vil jeg gjerne ha noe lavkarbo å kose meg med - ja, jeg vet at det ikke er verdens beste innstilling. Når det gjelder ketolyse har jeg vært veldig heldig, jeg hadde kun hodepine første ukene og nå føler jeg meg bedre enn noensinne før!

Jeg tenker slik at dette er en diett som jeg har tenkt å følge frem til jeg har tatt av meg de 9 kiloene jeg har igjen, deretter skal jeg gå over til LCHF. Jeg har skjønt at jeg er en av de som ikke har godt av et høykarbokosthold og har i stor grad infunnet meg med det. Jeg har ikke tenkt til å ta noen som helst form for pause, for det er ikke et alternativ rett og slett. Motivasjonen min for dette er forøvrig på topp og jeg er veldig stolt av de fire kiloene jeg har gått ned hittil. I tillegg har jeg en fantastisk kjæreste som går på samme kosthold nå og vi støttter hverandre hvert steg på veien!

Når jeg sier at man kan lage godteri og kaker og sånn så er det fordi jeg vet med meg selv at jeg er en svak sjel, og at grunnen til at jeg ikke har gått så mye ned i vekt tidligere er fordi diettene var uutholdelige. Når alle de andre i julen eller påsken sitter med sitt brød, sin kvikk lunsj og sitt potetgull synes jeg det er smart å være føre var og faktisk ikke være så streng mot seg selv - planlegg dette og lag heller ditt eget brød, karameller, marsipan og kake som du kan spise! Altså lag lavkarboutgaver av dette slik at du har et alternativ og slipper å ta pause fra dietten. Jeg skjønner at dette kan trigge et søtbehov, men det er ikke på langt nør så usunt som å sprekke og spise masse sukker, tenker nå jeg da. Jeg syns også det er viktig at dette ikke er noen pinsel-kur, men heller et kosthold som man kan og vil fortsette med helt til man har nådd målet sitt (og litt til)!

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat