Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-11, 20:46   #73
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Ned i vekt med muffins

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hvilken type fiberhusk bruker dere? Jeg har to typer og de er det veldig forskjell på. Den ene kjøper jeg på helsekosten i en gul og hvit plastboks, den er litt grov type - Psyllium Husk fra Lepicol. Den andre kjøper jeg på Meny eller Prix i en gul bok og den heter Fiberhusk, fra Lindros. Det finnes mange andre typer også.

Fiberhusken fra Lindros er mye mer finmalt og man trenger mye, mye mindre (i volum) av den enn den fra Lepicol. Brente meg på det en gang jeg skulle lage knekkebrød og målte opp like mye fiberhusk som jeg pleide å bruke Psyllium Husk. Hjelpe meg, røra stod av seg selv og jeg måtte brekke den utav skålen. HAr brent meg på dette i ander oppskrifter også, jeg måler opp min type husk også blir det for lite eller for mye.

Poenget mitt er altså at man kan få veldig varierende resultat alt etter hvordan fiberhusken er. Jeg synes det hørtes mye ut med 1/2 dl fiberhusk (type Lindros) men ville ikke nølt med å bruke så mye av Lepicol sin. Kanskje derfor du fikk rar konsistens. Ellers kan det jo ha med hvordan du rørte tingene sammen og om røra ble stående og svelle lenge osv.


Jeg bruker denne fra iherb, og er veldig fornøyd med den. Trenger mindre av den enn den gule esken med FIBERHUSK. Fordi jeg trenger å bruke mindre. Alle oppskrifter med fiberhusk og andre ting som kokosmel, xanthan gum osv - der er det viktig å ikke stole blindt på oppskriften, men ta litt først og heller spe på. Har også brent meg på det

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat