Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-11, 09:28   #256
Aranel
Gjest

Sv: Noen marsstartere her?

Det er godt mulig vet er lurt å holde seg unna alt av søtmidler helt i starten, og det gjorde jeg de to første ukene. Men for meg så er dette en kostholdsendring, og da må det være en endring jeg faktisk kan leve med.

Sukkerfrie sjokolader har til nå ikke gitt meg noe søtsug, og det er forbeholdt helgene å spise litt sånt. Stort sett så er fredagen snopdag, og når lørdagen kommer har jeg rett og slett sjeldent lyst på.
Ellers i uka spiser jeg lite karber (ligger på mellom 7 og 15 karber pr dag), så at jeg spiser litt sjokolade i helga har jeg ikke dårlig samvittighet for i det hele tatt. Eller at jeg unner meg ett par latter på helmelk for den saks skyld.

Når det gjelder "sprekker", så er jeg enig i at det ikke burde planlegges, det burde være noe man prøve å unngå! Nå er jeg student, og det blir endel festing etc i perioder, men jeg prøver å holde alkoholinntaket moderat og holder meg til diabetes-vin eller Tuborg Lite. Ellers er jo jeg mest glad i peanøtter når jeg er på fylla, og nattmat har jeg aldri vært helt fan av. Bedre med en litt bedre frokost, og hva er bedre enn egg og bacon etter en natt på fylla?! Det skal sies at jeg passer litt ekstra på karbene dagen før og samme dag som jeg vet det blir fylla. Reduserer karbene til et minimum, og jeg har ikke gått ut av ketose til nå med 1 dag fyll, forutsatt at jeg holder meg til alkoholen nevnt over da

Jeg tror det er viktig å gjøre endringer man faktisk kan leve med, hvis ikke kommer det aldri til å funke i lengden uansett. Men jeg burde vel egentlig ikke uttale meg. Jeg er hverken overvektig (kun trivselskiloer jeg prøver å bli kvitt) eller har noen sykdommer som krever at jeg legger om kostholdet. Det var kun en anbefaling som gjorde at jeg la om, rett og slett for å teste det ut, både i forhold til magen og hodet mitt.

Men en ting jeg har merka veldig godt da. Hvis jeg skal skeie ut, så er faktisk ikke hvetemelet den store stygge ulven, det er sukkeret som er ille her i gården. Så brødmat et måltid er 10000 ganger bedre enn en sjokolade med ordentlig sukker i! Sært!

Svar med sitat