Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-11, 15:18   #22
raskall
Medlem

Medlem siden: Nov 2009
Alder: 53
raskall er ny på veien

Sv: Øker kaffe blodsukkeret? Og andre blodsukkerspørsmål ...

Jeg vil tippe dere vil se de samme småsvingningene om dere ikke spiser noe som helst. Kroppen har et lager av sukker i levere. Når dere våkner begynner kroppen å forberede seg til å ute og leveren pusher ut energi (sukker) i blodet for å dra kroppen i gang.

I tillegg kan disse bittesmå forskjellene utelukkende skyldes feilmarginen i hjemmetesting av blodsukker. Kanske du i mellomtiden har tatt på noe som påvirker blodsukkeret?

Når det gjelder svingninger i blodsukkeret så er dette hele poengverdier, ikke desimaler. Og gjerne flere av dem. Ett av diagnoseverktøyene for diabetes sier at hvis man 2 timer etter avsluttet måltid har et blodsukker på høyere enn 11.1 (tatt fra hukommelsen) så har man diabetes.

Variasjoner fra 5.6 til 6.2 er ikke variasjon. De er i praksis akkurat samme verdi.

PS! Jeg har levd med diabetes type 2 og blodsukkermåling i 7 år. Etter å ha gått over til lavkarbo og gått ned over 60 kilo har diabetesen forsvunnet helt. Jeg har ikke målt mitt eget blodsukker på halvannet år og jeg skal gjøre alt som står i min makt for å ikke trenge å måle et eneste blodsukker til selv. Egentlig blir jeg litt lettere opprørt over at friske mennesker begynner å måle blodsukker. Det blir som å kjøpe seg rullestol selv om man helt fint kan gå selv.

Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat