Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-11, 19:30   #87
Kattepine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 8
Kattepine er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Jeg har boka GI-NULL! av S. S. Skaldeman pluss SPIS DEG SUKKERFRI av Lars-Erik Litsfeldt. Sist høst kjøpte jeg en av kokebøkene til Skaldeman, men ble kjempesur fordi jeg syntes at oppskriftene ikke var til å leve med. Verken matmessig eller økonomisk. Så den boka ble julegave til en venninne i stedet... Samme venninne sendte meg de to førstnevnte bøkene, og etter å ha prøvd lavkarbo i 5-6 uker uten resultat, grov jeg altså fram disse bøkene.

Nå har jeg lest begge to og synes jeg er blitt SÅ flink med fett og veldig lite karber. Men jeg eser ut! Virkelig. Til og med ansiktet begynner å se oppblåst ut. Skal jeg gå sånn i tre måneder...det orker jeg bare ikke. Da blir jeg jo 100kg før jeg drar på ferie i august. Det var jo ikke det som var meningen... Egentlig så jeg ikke så aller verst ut før jeg begynte på dette (i hvertfall med klær på!) men nå ser jeg direkte trasig, pløsete og elendig ut.

Hva må jeg gjøre for å starte på ketolyse? Hvor kan jeg finne ut hva jeg kan spise på ketolyse? Jeg hadde jo håpet at Skaldemans opplegg kunne hjulpet meg av med diabetesen på sikt da....Det er liksom litt av vitsen.

I dag føler jeg meg en smule lei og kei av alt sammen. Det ser ikke ut til at noe gir resultater. Jeg kjøpte en boks med Ketostix i dag. Fargen viser 'moderat', altså den midterste fargen på boksens skala. Er det en indikasjon for noe, tro? Kanskje jeg spiser for mange kalorier?!?!?!? Hjelp!!!

Kattepine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat