Opprinnelig lagt inn av CrizzBee
Trene 10min på morgenen før frokost, drikke 2glass vann før hvert måltid og ellers skal man spise den samme maten og mengden før man begynte på slankekuren.
Blir man virkelig slank hvis man skulle leve slik. Onkelen min mener dette, men jeg mener ikke det. Hvem av oss har rett?
Hei
Din onkel har rett. Forutsatt at man i utgangspunkt spiser en normal,variert og sunn kost som er vektneutral ( altså holder vekten stabil)
Trening før frokost medfører mange timers økning i forbrenningen, men 10 minutter er nok i minste laget.
1/2 liter vann 4-6 ganger daglig vil gi et vekttap på 1-2 kilo pr år ( ofte den vektøkning mange opplever fra tredveårene og oppigjennom!? )
Årsaken er forklart i "slank med ketolysekuren" på side 30. Kort fortalt økes forbrenningen for å varme opp vannet, når vannet har nådd kroppstemperaturen, kan kroppen ikke skru forbrenningen ned til normalen med det samme og men forbrenningen vil være forhøyet over en time.
Artikkelen om dette forsøk kan leses i The journal of clinical endocrinology & metabolism 2003.
Men det er en rekke forutsetninger som at matinntaket ikke øker på grunn av den økte forbrenning for at vi skal gi din onkel rett.
Vennlig Hilsen
Torkil
|